چرا جستجو و سئو اهمیت دارند؟
نوشته شده توسط : جعفر

 

هر جستجو یک حرکت ویژه است. افراد به دنبال حل مشکلات، انجام وظایف یا انجام کاری هستند. پس نوعی از جستجو، همیشه در آن دخیل است. در سال ۲۰۰۹، بیل گیتس در یک مهمانی خصوصی سخنرانی کرد و سخن معروفش را در آنجا بیان نمود: "کلمات کلیدی در آینده جستجو نقش دارند". در رابطه با اینکه چگونه از سئوی کلمات کلیدی بهره ببریم می‌توانید مقاله مورد نظر را مطالعه کنید.

هرچند گیتس در مورد کلمات مردم که در باکس سرچ تایپ می شود صحبت نمی‌کرد، بلکه در مورد اینکه چرا مردم جستجو می‌کنند صحبت می‌کرد. قبل از اینکه بفهمیم چرا جستجو مهم است، باید قدمی به عقب برداریم و بفهمیم که چرا مردم جستجو می‌کنند.

چرا مردم جستجو می‌کنند؟

در روز های ابتدایی شکل گیری امکان جستجو، افراد به دنبال یافتن اسناد و مدارکی بودند که حاوی کلماتی باشد که جستجو می کنند. امروزه، این روش سرچ دیگر منسوخ شده است.

جستجوی امروزی برای حل مشکلات، انجام وظایف، و ارائه راه حل ها است. افراد ممکن است برای یافتن یک پرواز، خرید چیزی، یاد گرفتن آخرین آهنگ تیلور سویفت یا  برای  دیدن عکس‌های گربه ها جستجو کنند ؛ این موارد همگی یک نوع سرچ هستند. یا، همان طور که گیتس اشاره کرده بود،  (کلمات کلیدی) هستند که توسط دیگران جستجو می شوند.

زمانی که یک کاربر جستجو را آغاز می‌کند، در واقع یک سفر را شروع می کند. بازاریابان عاشق صحبت در مورد چیزی به نام "سفر مشتری" هستند که یک توضیح فانتزی برای ارجاع دادن مسیر یک کاربر از آغاز تا پایان جستجو است – که عمدتا شروع سفر مشتری با همین جستجو آغاز می شود.

سفر مشتری به تدریج نقش مهمتری را در حوزه جستجو در دهه گذشته ایفا کرده‌ است. این سفر در ابتدا به عنوان یک قیف به تصویر کشیده می شد که در آن کاربران از آگاهی به سمت خرید حرکت می کنند، که امروزه منسوخ شده است (اگرچه ما هنوز از این قیف برای به تصویر کشیدن اهداف دیجیتال استفاده می کنیم و تحقیقات پرسونای مخاطب را آسانتر می کنیم). در مقاله‌ی افراد چگونه جستجو می کنند به صورت مفصل و اختصاصی در این زمینه صحبت کرده‌ایم.

 

 

اهمیت جست و جو

تکامل جستجو برای سفر مشتری

سفر مشتری امروزی دیگر شکل یک قیف نیست، بلکه بیشتر شبیه به نخ کاموا است؛ که پیچیدگی های مختلف شامل  کانال ها، رسانه ها و دستگاه های گوناگونی که کاربران از آن‌ها استفاده می کنند را شامل می شود.

برای تطابق با این مدل جدید، جستجو باید از کلمات ساده به منظور درک نیت کاربر در هر مرحله از سفر وی، تکامل یابد. سرچ دیگر تنها در مورد کلمات کلیدی نیست، بلکه به ارائه محتوای درست به کاربر در زمان لازم برای انجام کار، اشاره دارد. (مطالعه‌ی مقاله‌ی دیتا اینتری یا چگونگی بهینه کردن محتواهای موجود در سایت

را از دست ندهید.) برای کاربران، اولویت به, کاربردی بودن محتوا برمی گردد. برای بازاریابان اولویت به کاربر و کمک به وی است(و به طور ایده‌آل، تاثیر گذاری بر آن‌ها است).

سفر مشتری امروزی، دیگر بر روی یک وسیله واحد رخ نمی‌دهد. کاربران ممکن است با دستگاه تلفن همراه خود جستجو را آغاز کنند، به تحقیق روی تبلت خود و یا لپ تاپ ادامه دهند و در نهایت از رایانه دسکتاپ در خانه خرید کنند.

جستجو فقط محدود به کامپیوترها یا تلفن‌ها نیست. کاربران اکنون می‌توانند در مورد انواع وسایل، از جمله ساعت‌های مچی، عینک هوشمند، دستیاران صوتی، و حتی وسایل آشپزخانه جستجو خود را انجام دهند. در دنیای امروز حتی در یخچال هم حساب کاربری توییتر را می توان چک کرد. بازاریاب‌ها می بایست از وسایل مختلف ارتباطی و چگونگی اتصال آنها با یکدیگر و نقشی که در تجربه جستجوی کاربر ایفا می کنند، آگاه باشند.

بحث در این مورد همواره پابرجاست؛ اما سئو در دنیای ارتباطی امروز، به آنچه که ما "بازاریابی واقعی" می نامیم تغییر یافته است. امروزه، دوران هک ذهن مشتری، ترفندها و تلاش برای استفاده از الگوریتم های مهندسی معکوس است.

امروزه تمرکز سئو روی موارد زیر است:

  • درک پرسونا.
  • نگرش‌های برگرفته از داده.
  • استراتژی محتوا
  • حل مسائل فنی.

سه عامل مهم در هر استراتژی یا کمپین بازاریابی

یک جستجو هر یک از موارد زیر را شامل می شود:

  • جذب
  • داشتن تعامل
  • تبدیل کاربر به مشتری دائمی.

اما جستجو به شدت بر مرحله اول تمرکز دارد: یعنی جذب.

"اگر محتوای خوبی خلق کنید، مشتری خود به خود شما را پیدا خواهد کرد" شاید این جمله در موارد دیگر مثل جذب افراد برای یک مسابقه بیسبال جواب دهد اما در مورد وب سایت ها این موضوع صحت ندارد. فقط در اختیار داشتن محصول با کیفیت ملاک نیست. شما باید مشتریان را از طریق چندین کانال جذب کنید. به همین دلیل است که با وجود برخی ادعاهای در تضاد با نظر مشتریان، یا آژانس‌های طراحی سایت،, هر صفحه وب در واقع یک صفحه سئو است. اگر یک صفحه وب در جذب بازدیدکنندگان، جذب مشتریان و یا تبدیل آن‌ها به مشتری دائمی دخیل باشد، بخش مهمی از سئو در این صفحه جریان دارد. در زمینه‌ی هر کدام از موارد گفته شده می‌توانید با مشاوران بازاریابی اینترنتی به صورت رایگان مشورت کنید.

 

چرا سئو مهم است؟

کاربران، سفر آن‌ها در اینترنت، سرچ، کلمات کلیدی و غیره به سئو نیاز دارند. کاربران مهم هستند و بسیاری از آن‌ها با یک جستجو سفر خود را شروع می‌کنند، بنابراین جستجو مهم است. اما چرا سئو مهم است؟ سئو فقط یک عامل توسعه دهنده نیست؟ یک ارتباط در این میان وجود دارد؛ آیا گوگل و بینگ نمی‌توانند وب سایت شما را پیدا کنند؟ (مطالعه‌ی مقاله‌ی موتورهای جستجو و ویژگی های آنها خالی از لطف نیست..)

ما این مطلب را با یک نقل قول از گیتس شروع کردیم، اما این گوگل بود که فلسفه گیتس را مورد توجه قرار داد و نه مایکروسافت. مواردی مانند الگوریتم های مرغ مگس خوار ، پاندا ، پنگوئن ، رنک برین ، موبایل گدوم ، موش کور، کبوتر، واحد ها و AMP در اصل همه تلاش های گوگل برای تطبیق الگوریتم جستجوی خود برای انتقال کلمات به افعال و کلمات کلیدی است و کمک به کاربران برای انجام هر کاری که روی آن متمرکز می کنند ( اما این روند آن‌ها آنقدر ها ساده نیستند که بتوانید درک کنید). مقاله‌ی کوتاه مهم ترین الگوریتم های گوگل برای سئو دید بازتری در این زمینه به شما خواهد داد

سئو از روزهای ابتدایی خود فاصله زیادی دارد. مطمئناً، کارهای بیشتری که "باید" توسط تیم توسعه محتوا و سئو انجام شود، وجود دارد  اما اغلب آنها این‌گونه نیستند.

وب سایت‌های امروزی کاربرد بیشتری نسبت به گذشته دارند، و برنامه‌های کاربردی با ویژگی‌های فانتزی بسیاری همراه هستند که همیشه با موتورهای جستجو به خوبی ارتباط برقرار نمی‌کنند (این مزایا و معایب آنهاست). به منظور آنالیز رایگان سئو سایت خود با مشاوران تخصصی سئو رایامارکتینگ در ارتباط باشید.

برنامه جدید سئو

یک سئو خوب نه تنها بر روی محتوا تمرکز دارد، بلکه کمک می‌کند تا:

  • در چندین دستگاه مختلف از یک صفحه خاص به راحتی استفاده کنید.
  • محتوای نامریی برای موتورهای جستجو را از بین ببرید.
  • تنظیمات مناسب برای سرور ایجاد کنید.
  • رسانه‌های اجتماعی، مطالب خلاقانه، تجربه کاربری خوب، جستجوی غیر ارگانیک، و تجزیه و تحلیل را در نظر بگیرید.
  • راه‌هایی برای سرعت بخشیدن به سایت خود پیدا کنید.

یک سئو حرفه‌ای نه تنها کاربر را درک می‌کند، بلکه چشم‌انداز رقابتی نیز دارد. کافی است که فقط هدف کاربران را درک کنید ، بازاریابان جستجو باید درک کنند که سایر گزینه های موجود در حوزه رقابتی شان چیست و چگونه می توانند این شکاف را پر کنند تا یک راه حل بهتر برای سرچ کاربران ارائه دهند.

ما یک مسیر طولانی با وجود کلمات کلیدی برای بازاریابی داریم. برای کمک به توسعه، معماری بهتر اطلاعات، تجربه کاربری، استراتژی محتوا، بازاریابی، شبکه های اجتماعی و تیم‌های رسانه‌ای سئو استفاده از استراتژی های متعدد لازم است. این یک بازی برای ارائه و تسخیر کاربر است؛ چرا که همه در تلاش برای ایجاد بستری هستند که برای موتورهای جستجو و کاربران کارایی دارد. پیشنهاد می‌کنیم در این زمینه مقاله بهبود سئو با کمک محتوا را مطالعه کنید.

داستان‌های احتیاط آمیز زیادی در این حوزه وجود دارد، مانند طراحی سایت یا یک سیستم CMS جدید که باعث می شود ترافیک سایت بیشتر شده/ یا کمتر شود. واقعیت ساده در این رابطه این است که اکثر تغییرات وب سایت این روزها بر سئو تأثیر می گذارد - و تنها به کمک سئو می توان یک تجارت را به نتایج مثبت رساند. مطالعه‌ی 5 راه پیشی گرفتن از رقبا و موفقیت کسب‌وکارهای اینترنتی کمک شایانی در این زمینه به شما خواهد کرد.

بازاریابی

 

چرا جستجو مهم است؟

  • جستجو مهم است چرا که کاربران مهم هستند.

با پیشرفت تکنولوژی، سئو به روش‌های جدید جستجو، وسایل ارتباط جمعی جدید و انواع جدیدی از جستجوها (مانند جستجوی صوتی) سروکار دارد، اما تنها چیزی که ثابت باقی می‌ماند این است که چرا مردم جستجو می‌کنند؛ پاسخ روشن است. در واقع کلمات کلیدی از بین نمی‌روند.

منابعی برای مطالعه بیشتر:

  1. http://webbaz-seo.famblog.ir/post/15
  2. http://seo-webkar.famblog.ir/post/15
  3. http://seowebkar.avablog.ir/post/19/%D9%82%DB%8C%D9%85%D8%AA+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D9%88%D8%A8+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%DA%86%D9%82%D8%AF%D8%B1+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F
  4. http://seokaranweb.blogtez.com/post15.php
  5. http://web-seo.bigsite.ir/post-178692.html
  6. http://seo747..com/post/23
  7. http://web-designing-seo.aramblog.ir/post/16

 





:: بازدید از این مطلب : 193
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آذر 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: